הפרשן הכלכלי: "אין מה להתרגש מהדירוג של מוד'יס"

אסתי פלד No Comments on הפרשן הכלכלי: "אין מה להתרגש מהדירוג של מוד'יס"

בתכנית "שטח כלכלי" התראיין הפרשן הכלכלי והאסטרטג חיים גיל ודיבר על התחזיות הקודרות לכאורה בשל דירוג האשראי של ישראל. גיל הרגיע ואמר: "אם האנשים שמלווים לנו כסף מוכנים לגבות מאיתנו פחות ריבית כי הם סומכים עלינו אז לא צריך להתרגש מהסערה הזאת"

צילום: Elements envato
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל יוקר המחיה התראיין הפרשן הכלכלי חיים גיל בתכנית "שטח כלכלי" בהגשת צבי טסלר והתייחס לדירוג האשראי של ישראל: "אין הרבה משקל להורדת תחזית הדירוג מחיובית ליציבה. כי במילים אחרות המצב יציב. גם מודיס מודים בכך הדירוג עדיין נותר a 1 שזה דירוג גבוה".

על הדירוג הבא שיערך אמר גיל: "סביר להניח שהפרסום הבא של מודיס יהיה חיובי. כי גם את האינפלציה שמכה במדינות העולם אנחנו עוברים בצורה יותר קלה". גיל הוסיף כי: "הנכס האסטרטגי שנקרא גז תורם הרבה ליציבות של ישראל ולכן אני לא חושב שחברת דירוג אשראי תבחר להוריד את דירוג האשראי של ישראל".

הפרשן הכלכלי הזכיר את המשבר העולמי ואת ההתמודדות של ישראל עם המשבר: "בשנת 2008 שהיה משבר כלכל עולמי עברנו אותו באופן ניסי יחסית בקלות. ושחברות דירוג אשראי מפרסמות נתון הם מפרסמות עבור האנשים שמלווים לנו כסף. ואם האנשים שמלווים לנו כסף מוכנים לגבות מאיתנו פחות ריבית כי הם סומכים עלינו אז לא צריך להתרגש מהסערה הזאת".

גיל ביסס את דבריו ביחס לחוסנה הכלכלי של ישראל: "זה מדהים שמשנה לשנה אנחנו מטפסים במעלה סולם התוצר לנפש. עקפנו את שוודיה שאומרים היא מודל לחיקוי, וגם את גרמניה שזה הכלכלה הגדולה באירופה, וכן על צרפת ובריטניה. אז המספרים מספרים סיפור אחר".

בסיום הראיון קבל גיל על מיעוט שולי שמכפיש את שמה הטוב של ישראל: "חלק מהאבסורד זה שיש אנשים שמלאים בטענות. לצערנו היה לנו כזה דבר במדבר וזה ממשיך. אמנם יש התייקרות וזה משפיע, אבל צריך לבדוק את זה מול עוד גורמים במשק".

האזינו לראיון המלא:

 



0 תגובות